Kulturistika, fitness - Silový trojboj

Silový trojboj

Silový trojboj Larry Pacifico Silový trojboj Larry Pacifico

Trénink:

Jistý publicista se pokusil vyjádřit sportovní výjimečnost amerického trojbojaře Larryho Pacifica. Hledal nejrůznější přívlastky; síla, styl, vyrovnanost, technika, odolnost kloubů anebo svalová dokonalost. Avšak až sloučením všech uvedených vlastností a schopností mohl vytvořit portrét tohoto neobyčejně úspěšného sportovce. Larry Pacifico je silovém trojboji skutečnou osobností.

Když začínal v jedenácti letech se sportem, měřil 150cm a měl sotva 45kg. Otec chtěl mít zdravého, silného syna a tak mu zhotovil jednoduché činky na posilování. Fyzická zdatnost chlapce i jeho tělesná hmotnost začali rychle stoupat. Do dálky skočil 683cm, vyběhl 100krát na desáté poschodí a do výšky se přeskočil o 12cm. Teď měří 170cm, jeho tělesná hmotnost se pohybuje okolo 95 – 100kg, obvod hrudníku má 147cm a bicepsu 51cm.

Larry Pacifico byl dvakrát mistrem světa v kategorii do 90kg ( se světovým rekordem 877,5kg v trojboji) čtyřikrát v kategorii do 100kg (světový rekord v trojboji 937,5kg) a dvakrát v kategorii do 11ékg. Celkově vytvořil 53 světových rekordů! Sympatický silák v brýlích se netají úmyslem překonat v nejbližším čase hranici 1000kg v trojboji (v kategorii do 100kg), což představuje desetinásobek jeho tělesné váhy! Rozpis výkonů je následující: tlak v lehu 272,5kg, v dřepu 376kg a mrtvý tah 362,5kg.

Když Larry Pacifico vážil 110kg, vytlačil v lehu 288,5kg / s bandážemi na loktech) a 277kg bez nich. V dřepu a v mrtvém tahu zvedl 355kg, bicepsový shyb s opřenými zády o stěnu udělal se  102,5kg činkou. Za svůj nejhodnotnější výkon považuje tři opakování ,,čistého ´´ tlaku s činkou za hlavou se 143kg.

Svoji přípravu sestavuje na základě vyzkoušených postupů, kterým už rok zůstává věrný. V uvedené variantě tréninku jsou maximální výkony určené takto: tlak v lehu 260kg, dřep 330kg a mrtvý tak 340kg. Osobní hmotnost byla 94,4 kg.

Pondělí:                                                                                                                               Mrtvý tah – 110kg – 8x, 152,5kg – 6x, 192,5kg- 4x, 232,5kg – 3x, 282,5kg – 3x, 305kg – 3x, 312,5kg – 3x, 315kg – 3x.

            Sedy a lehy – 50x

Úterý:                                                                                                                                              Dřep s činkou – 60kg – 10x, 102,5kg – 8x, 142,5kg – 6x, 182,5kg – 4x, 220kg – 3x, 250kg – 3x, 275kg – 3x, 300kg – 3x, 305kg – 3x.

            Tlak v lehu – 60kg – 10x, 102,5kg – 8x, 142,5 kg – 6x, 182,5 kg – 4x, 220kg – 3x, 225kg – 3x, 227,5kg – 3x3série, 182,5kg – 8x, 182,5kg -8x.

            Sedy a lehy – 50x

Středa:                                                                                                                                            Silové vzpěračské přemísťování činky na prsa – 102,5kg – 8x, 125kg – 3x, 142,5kg -3x, 155kg – 3x 3 série.

            Zvedání ramen s činkou v rukách – 182,5kg – 4x, 182,5kg – 4x (činka vzadu za nohami), 215kg – 10x (činka v předu), 215kg – 10x (činka v zadu), 215kg – 10x (činka v předu), 215kg – 10x (činka v zadu)

            Bicepsový shyb s EZ činkou – 70kg – 6x – 5sérií. Bicepsové shyby na přístroji – 55kg – 10x – 5sérií.

Bicepsový shyb s jednoruční činkou – 22,5kg – 8x – 4série

Tricepsový tlak – 50kg – 10x, 72,5kg – 8x, 80kg – 6x, 90kg – 4x, 102,5 – 3x – 5sérií (Nejlepší výkon v tomto cviku má 152,5kg)

Sedy a lehy – 50x

Čtvrtek – volno

Pátek : - stejný jako v úterý

Sobota:                                                                                                                                            V sedě stahování kladky za hlavou – 52,5kg – 10x, 72,5kg – 10x, 80kg – 10x – 3 série.

            Přítahy malé činky v předklonu – 35kg – 10x- 5 sérií

            Pul-over s napnutými pažemi – 22,5kg – 10x – 4série

Neděle:                                                                                                                                                                       

Tlak v leže a dřep jako v úterý. Používá stejný počet opakování, ale tlak cvičí s poměrně úzkým úchopem a dřep s nohama těsně u sebe. Zátěž je jen 60-70% hmotnosti používaných v úterý a pátek.

Kromě tréninku Larry Pacifico denně běhá, cvičí s překonáváním odporu vlastního těla a věnuje se šplhu na laně.

                                              

                                             

 



Komentáře (0 komentář(ů))

celkově: / zobrazuji:

Přidat komentář

  • Tučně
  • Kurzíva
  • Podtržené
  • Citovat

Vložte prosím kód který vidíte na obrázku:

Captcha