Kulturistika, fitness - Cvičím a nehubnu. Proč?

Cvičím a nehubnu. Proč?

Cvičím a nehubnu. Proč?

Pokud cvičíte a nehubnete, v žádném případě nevěste snahu zhubnout na hřebík – nejste jediný/á s tímto problémem a rozhodně s tím lze něco dělat. V případě, že dodržíte několik ověřených doporučení, brzy můžete díky cvičení opravdu hubnout. Zde jsou 3 možné příčiny, proč se Vám nedaří snížit hmotnost i přes pravidelné cvičení:

1) Příliš se upínáte na samotnou váhu – to není jediný ukazatel hubnutí. Při cvičení očekávejte kromě úbytku tuku také přibývání svalů – a ty mají také svou hmotnost.

Může se stát, že budete spalovat tuk, zároveň nabírat svalovou hmotu ave výsledku se váha měnit nebude. Měřte tedy hubnutí nejen na váze, ale také na mírách (kolem pasu atd.) a na celkovém vzhledu postavy, případně na procentech tuku v těle.

2) Druhým důvodem, proč nehubnete, může být nesprávná forma pohybu. Pro rychlé spalování tuků cvičte tzv. kardio cviky – tj. delší (alespoň 30 minut v kuse), méně intenzivní zátěž, např. spinning, lehký běh, cyklistika apod. Abyste se ujistil(a), že cvičíte opravdu ve správném tempu, měřte si tep a udržujte ho na 60 % maximální tepové frekvence.

Kolik je Vaše maximální tepová frekvence? Pokud jste žena, je to: ’226 minus Váš věk’, pokud jste muž, je to ’220 minus Váš věk’. Výsledné číslo udává počet tepů za minutu.

Pro ideální výsledky provádějte kardio cviky 2-4 x týdně 40 – 60 minut.

3) Pokud cvičíte kardio cviky podle doporučení a přesto se Vám váha nesnižuje, ani postava se nezlepšuje, pak je na vině pravděpodobně zpomalený metabolismus, porucha některého z vnitřních orgánů (např. štítné žlázy) nebo nevhodná strava. Zmíněné příčiny spolu mohou úzce souviset a bylo by nezodpovědné zde dávat nějaké obecné rady, protože případ od případu se liší.

Pokud již 3 týdny provádíte kardio cviky (alespoň 2x týdně) a přesto se Vám postava nelepší, něco ve Vašem organismus nefunguje tak, jak má. Rozhodně nevyřešíte situaci tím, že zdvojnásobíte úsilí nebo přestanete jíst.