Kulturistika, fitness - Jakub ŠEDIVÝ

Jakub ŠEDIVÝ

Jakub Šedivý Jakub Šedivý

Představujeme Jakuba Šedivého juniorského závodníka 5. z Mistrovství Čech 2009. V rozhovoru se dozvíte co bylo impulsem ke cvičení, jak se připravuje na závody i o plánech do budoucna.

1) kdy tě začala zajímat kulturistika a co bylo impulsem, že jsi začal chodit po posilovny a tvrdě na sobě makat

Prvním impulsem byl můj kamarád, který tou dobou už nějaký rok cvičil, vypadal dobře a já tak chtěl vypadat taky. Bylo mi 17, což je dnes tři a půl roku zpátky. Navíc jsem měl v té době nadváhu (90kg) a chtěl jsem s tím něco udělat. V přípravě mě nejvíce motivovala Monika Šlosrová, která se mě ujala, velice mi pomohla s přípravou a moc jí za to děkuji. Bez ní bych nejspíše neměl možnost, se na závodní pódium vůbec dostat.


2) jak často v současné době cvičíš popř. jaký tip tréninku

V současné době se začínám připravovat na mojí druhou závodní sezónu a najel jsem na klasický split 3+1, to znamená za tři dny celé tělo a den odpočinek. V objemu se mi jinak velmi osvědčil trénink Korte a "Bear routine".


3) cvičíš raději sám nebo se sparingem?

Raději cvičím se sparingem, ale ne vždy to vyjde.


4) co pro tebe znamenají závody a jak se na ně připravuješ

Závody a kulturistika obecně pro mě od minulé přípravy začaly znamenat opravdu hodně a nedokážu si bez toho svůj životní styl představit. Připravuji se na ně poměrně dlouhou dobu před, tentokrát zařadím dietu 4 měsíce před závody, abych nenechával nic na poslední chvíli, byl dobře připraven a případně měl nějakou rezervu. Během ledna jsem upravil jídelníček tím způsobem, že jsem vyřadil jednoduché cukry (kromě období po tréningu), "zakázaná" jídla, zvýšil jsem bílkoviny a vybírám si jen nejkvalitnější zdroje (1kg masa, 10 vaječných bílků denně), sacharidy pouze z rýže a ovesných vloček. Co se týče množství, tak v lednu se množstevně nijak neomezuji. Od ledna začnu manipulovat se sacharidy a zařadím sacharidové vlny. Během mé minulé přípravy hrálo důležitou roli kardio, letos ho plánuji zařadit až v závěru příprav. Poslední týden přípravy obnáší klasickou sacharidovou superkompenzaci. Co se týče tréningu, snažím se samozřejmě udržovat co nejvyšší váhy kvůli udržení svalové hmoty.

5) tvůj největší soutěžní úspěch

Závodil jsem zatím pouze jednu sezónu (jaro 2009) a umístil jsem se 5. na mistrovství Čech a 8. na mistrovství ČR juniorů. To, že se mi nepodařilo uspět, mě namotivovalo pro sezonu letošní a snad se závody vydaří lépe.

6) používáš nějaké doplňky výživy

Z doplňků výživy používám v mimosoutěžním období 80% protein, občas creatin. V přípravě k tomu přidávám BCAA, komplexní aminokyseliny, glutamin, spalovače (L-Carnitine, synephrine). Po celý rok samozřejmě užívám multivitamin, multiminerál, hořčík, vitamíny B a C.


7) plány do budoucna

Plány do budoucna? Dobře se připravit na letošní jaro, mistrovství Čech a ČR IFBB. Být na závodech především větší (na mnulých závodech jsem byl hrozně subtilní), tvrdší, kvalitnější. Když to vyjde, tak odzávodit i podzimní sezónu. Po závodech delší přestávku a když bude chuť a možnost, tak zkusit kategorie mužů. Mimo závodění také plánuji vysokou školu, obor fyzioterapie.

 

Jakube děkujeme za rozhovor. Tvoji soutěžní dráhu budeme i nadále sledovat a přejeme ať se ti daří!!!!

 

 

 

 

forma v objemu