Kulturistika, fitness - Mobilizujte proti chřipce. Čím dřív, tím líp

Mobilizujte proti chřipce. Čím dřív, tím líp

Mobilizujte proti chřipce. Čím dřív, tím líp

S blížícím se podzimem ožívají záškodnické viry a bakterie a těší se, že konečně nastane jejich čas. Vzhledem k tomu, jak arogantně předpokládají snadné vítězství, pokuste se jim letos zatnout tipec a naschvál neonemocnět.

Největším strašákem blížící se podzimní a zimní sezony je kromě účtů za teplo chřipka. Mobilizace proti ní nastává začátkem podzimu, ale čas největších chřipkových žní pravidelně nastává až na přelomu února a března. Každý rok se chřipkou nakazí třetina všech Čechů a Češek, u čtvrtiny nemoc propukne a jedno procento národa skončí v nemocnici.

S virózami chodí k lékaři ještě mnohem míň lidí než s chřipkou, takže přesná čísla o nich nezná nikdo, nicméně když se porozhlédnete kolem sebe, zjistíte, že kašel, rýma a únava jako po složení vagónu uhlí potká drtivou většinu vašich blízkých.

Ilustrační foto

Existuje řada způsobů, jak se s bacilovou smrští vypořádat. Někdo věří na bylinky, někdo na vonné olejíčky, jiný nedá dopustit na homeopatii, reiki, shiatsu, řada vidí jistotu v tradičním bílém plášti se stetoskopem na krku. Ať patříte do jakékoliv skupiny, naprosto nejzásadnější je prevence.

Veselá mysl půl zdraví

"...a špína celé," dodal by Hurvínek. Nicméně vědci obecnou pravdu vyjádřenou tímto příslovím v podstatě potvrdili. Podle nich totiž dlouhodobý stres oslabuje obranyschopnost našeho těla. Proto je třeba dělat všechno pro to, abyste dennodenní usilovné snahy osudu, berňáku, rodinných příslušníků či šéfa vám trochu škodit aktivně minimalizovali.

 

Sto otázek o chřipce

Radíme, jak se ubránit

Pomáhá cokoliv, co vyplavuje endorfiny. Což je sport, sex a požívání některých potravin, třeba čokolády. Na vyrovnávání špatné nálady opačným směrem účinně fungují i osvědčené činnosti jako posezení s kamarádkami, dobrá kniha nebo film, houbaření, pouštění draků, u někoho pletení, zahradničení, případně i nákup nových bot.

Měrou stejně podstatnou se na provozuschopné imunitě podílí i zdravý životní styl, který předpokládá přiměřenou konzumaci kvalitních potravin a dostatek pohybu.

Ilustrační foto

Postelové dobrodružství

Když už přece jen bude vaše tělo napadeno těmi malými potvorami, radí odborníci, a to širokospektrálně od klasických lékařů po bylinkáře, jako nejlepší terapii peřiny, polštář, hrnce bylinkových čajů a protiútok vitaminy.

Když vám pracovní povinnosti neumožní ležet oněch ideálních pět dní, ležte aspoň, co to dá. Pokud budete odpočinek odkládat a suplovat jej různými preparáty z lékárny, které vám umožní "nějak fungovat", jen si na sebe pletete bič v podobě zhoršení příznaků či nekončícího příběhu jedné virózy za druhou.

Autoři:

  • Monika Binarová
    MF DNES