Kulturistika, fitness - Vláknina jako lék

Vláknina jako lék

Lora Barbazza Lora Barbazza

Vláknina je pro správné fungování zažívání nezbytná, váže na sebe cholesterol a pomáhá tak snižovat jeho hladinu. Mimo to zabraňuje zažívacím poruchám, zácpě, průjmům a také jej oceníme v boji s hemeroidy.

Vláknina v potravinách nás zbaví nejednoho neduhu


Vláknina tvoří nezbytnou část našeho jídelníčku, která se stará o správné fungování trávicí soustavy. Abychom byli zdraví, měli bychom přijímat kolem 25 gramů vlákniny denně. Přispějeme tak ke správnému fungování organismu a dokonce si prodloužíme život.

Dieta   Spalovače  Anabolizátory


Kde vlákninu najdeme


V současné době se rozšiřují trendy zdravého stravování. Zdrojů vlákniny je více než dost, ovšem lidé, kteří se nestravují zdravě a dávají přednost nejrůznějšímu rychlému občerstvení či kupují, polotovary s ní do kontaktu příliš nepřijdou. Zařadit do jídelníčku potraviny obsahující velké množství vlákniny je přitom tak jednoduché. Vlákninu přijímáme dvojí a to rozpustnou a nerozpustnou. Mezi zdroje rozpustné vlákniny patří luštěniny, oves, žito, některé druhy ovoce jako například banány či jablka, zelenina a brambory. Dostatečnou konzumací rozpustné vlákniny snižujeme cholesterol. Naopak nerozpustnou vlákninu bychom našli v otrubách a celozrnných potravinách, slupce některých druhů ovoce. Tato vláknina působí jako prevence před střevními obtížemi a rakovinou.


Prospěšnost vlákniny pro nás


Vláknina je pro správné fungování zažívání nezbytná, váže na sebe cholesterol a pomáhá tak snižovat jeho hladinu. Mimo to zabraňuje zažívacím poruchám, zácpě, průjmům a také jej oceníme v boji s hemeroidy. Přijímat dostatečné množství vlákniny je nesmírně důležité jako prevence před nebezpečnou rakovinou konečníku či tlustého střeva, která zejména české obyvatelstvo velmi trápí.


Vláknina a hubnutí


Vláknina se doporučuje přijímat při nejrůznějších dietách a ozdravných kúrách. Dostatečný příjem vlákniny nám skutečně může pomoci hubnout, vtip však nespočívá v rychlejším spalováním tuků. Dostatečná konzumace vlákniny nám dá pocit sytosti, díky čemuž nemáme potřeba tolik jíst a přijímáme tak méně kalorií. Jídla bohatá na vlákninu jsou sama o sobě energeticky nepříliš hodnotná a tak po nich nepřibereme. Není příliš pravděpodobné, že bychom vlákniny přijímali nadměrné množství. Pokud přeci jen, mohlo by se to projevit například nadýmáním. Přílišná konzumace vlákniny by mohla zpomalit účinky některých léků a zhoršit vstřebávání vitamínů. Jelikož na sebe vláknina váže vodu, je nesmírně důležité dodržovat dostatečný přísun tekutin.