Kulturistika, fitness - Přírodní spalovače tuků

Přírodní spalovače tuků

Přírodní spalovače tuků

Známe několik druhů potravin, které urychlují látkovou výměnu a tím i podporují spalování tuků. Pokud se chystáte zhubnout nebo jste právě úspěšně zhubla či si jen chcete udržet svoji váhu, zkuste si osvojit alespoň několik, z níže uvedených, dobře míněných rad.

Patří mezi ně, například:

  • Ananas - obsahuje nejen vlákninu, ale i enzym bromelain, který výrazně urychluje spalování tuků
  • Papája - obsahuje papin, který podporuje látkovou výměnu a pomáhá při využití bílkovin, má poměrně vysoké procento vlákniny, což napomáhá správné funkci střev a vytváří pocit sytosti
  • Jahody - obsahuji pektin, zásobárna vitamínem C, vynikající spalovač tuků
  • Jablka - obsahují pektin a vysoký podíl vlákniny
  • Chřest - díky vysokému podílu draslíku odstraňuje z těla zadržovanou vodu, pročišťuje, vyplavuje z těla i toxické látky

 

Pokud se chystáte zhubnout nebo jste právě úspěšně zhubla či si jen chcete udržet svoji váhu, zkuste si osvojit alespoň několik, z níže uvedených, dobře míněných rad.

  • snažte se omezit sůl, která způsobuje nadbytečné hromadění vody ve vašem těle
  • k ochucení zařaďte do stravy bylinky (petržel, pažitku), ty naopak odvodňují
  • při nižší teplotě spálíte více kJ, snižte tedy teplotu jak při sprchování, tak i v ložnici, posílíte tak i imunitní systém
  • místo jídla v restauraci nebo bufetu, doneste si jídlo z domova
  • po každém jídle si vyčistěte zuby, čímž dáte tělu najevo, že hostina skončila
  • jdete-li s přáteli do restaurace, dejte si raději kvalitní víno (bílé), je méně kalorické než likér
  • máte-li nezadržitelnou chuť na něco dobrého, snažte se volit méně kalorické pochutiny (např. slané tyčinky místo chipsů, musli tyčinku místo zákusku, zeleninu místo přílohy)
  • silný hlad se snažte zahnat pitím obyčejné čerstvé vody, poté si teprve, hlavně v klidu, vychutnejte každé sousto jídelníčku, nezapomeňte důkladně žvýkat
  • stále si připomínejte heslo: Jím zdravě, abych se cítila lépe!
  • každou volnou chvilku využívejte k pohybu, čímž podpoříte látkovou výměnu (ale až po 30 minutách intenzivního pohybu dochází ke spalování tuků)
  • nezapomínejte, že stres rozhodí vaši látkovou výměnu, snažte se tedy několikrát denně oprostit od všeho špatného, můžete k tomu zapojit i několik relaxačních cvičení
  • látkovou výměnu naopak podpoří exotické ovoce, jako je ananas a papája
  • jste-li na návštěvě, je neslušné odmítnout, nic si nevyčítejte, v klidu si vychutnejte pohoštění, následující den jezte zeleninové saláty nebo jen ovoce
  • vybírejte si k jídlu takové ovoce, které dobře zasytí -ananas, banány, sušené švestky, kiwi
  • noční hlad zažeňte zaplněním žaludku ovocem před spaním
  • jednou za čas si oblečte menší velikost než právě nosíte, abyste se přesvědčila, jakých cílů jste již dosáhla a dle toho si nastavte další pohybové aktivity a dietní program
  • na váhu si nestoupejte každý den, bohatě postačí, pokud se zvážíte 1x týdně
  • po ukončení diety pokračujte ještě 3 až 6 měsíců ve cvičení, pouze tak si udržíte váhu a okamžitě nepřiberete
  • dobrý spánek je nejen sladký, ale zároveň je nejsilnějším spalovačem tukových rezerv
  • snažte se dodržovat určitý pravidelný stravovací režim, na který si vaše tělo rychle zvykne a nebudete mít potřebu stále někde něco uďobávat
  • pokud chcete zhubnout, musíte hlavně dodržovat správný pitný režim v podobě čisté vody, neslazených čajů a minerálních vod
  • pokud pijete černou kávu nebo holdujete černému čaji, nezapomínejte, že se nepočítá do pitného režimu, ale naopak ke každému šálku je potřeba vypít 1 sklenici vody
  • přejídání se vyhnete správným kousáním a žvýkáním, je to i zdravější
  • po jídle vždy chvíli vyčkejte, pocit nasycení se dostavuje většinou až po 20 minutách, tak ať se zbytečně nepřejídáte
  • na nákup choďte se seznamem, kterého se držte, stůj co stůj, jedině tak tím předejdete pokušení nakoupit zbytečně mnoho nevhodných potravin a laskominek